Saturday 16 May 2009

关心

友人有说:
你不可能去勉强一个不紧张或关心你的人
去紧张你、关心你。

那么 怎样办呢?
不要对那人有期待
自然就不会失望
但如果你不对人有期待的话
那人不就变成陌生人了?

人与人的关系 是相互的
相互就是说 有时你问问我好
我也问问你怎样了 是拿出那份心意
真心的关心 而不是应酬试的
随便的问问你 然后就光说自己的
也不想想人家是否有兴趣想知道你要说的

海市蜃樓聆听不容易
没有那颗心 的确不容易
有时人真的别太过沉醉于自己的生活里
而忽略了在你身边 也很关心你的人
因忙而没时间聆听不是一个很聪明理由

我,正在鞭策自己对人多关心 多聆听

还再战Japanese Cheese Cake
这次做成了 其实做这个是上个月的事了
送给每个聆听过 关心过我的人 谢谢你们

4 comments:

海市蜃樓 said...

來吧,付出你的更多的關心,去感染我繼續的聆聽下去!

花罗汉 said...

你好嗎?真心的問候

你的cake看到吃不到。嗚嗚嗚,你騙人的!!!

Ash said...

Sometimes there is only so much you can do for someone, and you can only do it to a certain extend. I care about people who care about me, a lot. But when it comes to people who doesn't care about me, I've learnt not to bother and get hurt. Life is too short to be miserable at any times. Take it easy and be happy! Don't let things that's beyond our control get us! =)

沈伊 said...

海市蜃樓: 哈哈哈哈。。。 我会继续聆听你的故事。

花罗汉 :有机会我一定做给你吃!! 我很好,谢谢!!!

Ash: Yea, I'm learning not to be bother now. Like you said, we better keep save our energy for those who really care about us. :)